Saturday 25 June 2011

more than words

salam... to all kimi fren.. mari kita doa sama2 supaya kimi cepat sembuh n kembali pulih.. kimi excident.. now di ICU selayang...moga kimi kuat semangat..amin..


tu la first ayat yg aku bace dr page studio aku..qimie nie studiomate aku..mse aku bace tu aku tkejut gak skit tp dlm pkiran aku "again??mgkin dye excident x teruk sgt kut"..
knpe aku fikir cmtu sbb last sem aje rmai bdk laki studio aku yg bwk moto excident.tp alhamdulillah dorg smua excident ringan2 je.plg teruk pun patah kaki..so cam x cemas sgt aku time tu..then aku skrol lg kat bwh aku bce comment2 kwn2 aku.ttibe aku tsentak!


qimie critical kaki dier parah, maybe kene potong


aku cam x percaya then aku skrol lg kt bwh.aku x puas hati.nak tahu betul ke tak berita tu..pastu one of my fren post cmnie


qimie sekarang dalam wad operation..doakan die selamat...agak kritikal..die cube mengelak org melintas dan kemudian menggunakan emergency break lalu terpelanting dr moto bersama pembongceng..beliau cedera di bahagian peha (patah) dan paru-paru mempunyai darah beku..kepada semua doakan beliau didalam wad operation sekang semoga sembuh.


aku sgt2 terkejut time bace tu and aku bace lg..


 kimi dah masuk nie nk 5 jam kt dalam bilik operation..skg doktor br je uruskan paru2..pasal kaki maybe x potong just pasang besi..ikut mak kimi lame lg kot br habes operation..


bile aku dgr kaki dye mebi x kena potong tu aku da tenang skit even still x leh trime sgt..but then!!!


Myb kaki dia akan di potong. Sebb darah tak berenti. N pembulur darah dia tak jumpa. N ada pendarahan di bahagian otak juga.. Sama2 doa untuk kimi. 


Peha kimi patah n hancur teruk jugak..Dr. kene stop kan darah .now tgah operation. Untuk teruskan hidup.. Kimi kene operate kaki dia..but kimi still koma tak sedar kan diri.. Doa semoga kimi cepat senbuh n sehat ya..


haqimie sekarang berada di bilik operation..kaki beliau akan di potong akibat pendarahan..nk stopkan pendarahan..paru2 nya yang ade darah beku dh selesai..so kene potong kaki die kalu di nk survive..sbb ade penderahan kt otak..kalu dh potong baru leh wat pembedahan kt otak..doakan utk die.


Ya Allah!!!aku x terkate sgt2 time nie..air mate da mgalir kuar tambah plak bce comment2 smua kwn2 aku..sedih sgt2..sbb da 2 tahun 1 studio ngn dye..we all know him sooooo well..orgnye sgt la ceria,suke mnyakat,suke buat lawak,kacau org,klau kwn2 susah mesti dye akn tolong,dye x berkira pun..sedih sgt2..ade kwn2 aku yg stay dkt area kL n shah alam trun malam tu gak pegi hospital...aku rse cam mimpi je.x leh trime sgt2 takdir dye camtu..


kaki kiri qimie terpakse di potong bagi menyelamatkan nyawanya, darah terpakse diganti sebanyak 18 pint, mase baru masuk doctor crack open badan die utk check bleeding kt organ, paru2 ade luke sikit, but dah ok, after that 2nd operation kene work on dier punyer kaki kiri, pendarahan banyak sbb kaki die hancur, so kene potong to stop bleeding, tangan kiri patah kt atas bahu, but tak operate lagi sbb kene tunggu die stabil. sekarang kt icu...


keesokann pagi aku bukak page studio aku..first ayat yg aku bace yg kwn aku post....


tadi amer call aq.dia da sampai hospital.dia cakap kaki qimie dah kena potong :'(


speechless!!! Ya Allah...beratnye hati nk trime knyataan tu...mcm mane la bile dye da sdar nanti..moge kau kuatkan semangat dye ya allah....


nie plak post kwn aku yg da pegi tgk qimie...


baru balik melawat Haqimie.masuk2 je wad rase nak nangis.sedih sgt tgk keadaan dye.tp da cakap2 ngan dye even dye tak sedar tp InsyaAllah boleh dgr.family dye kate keadaan dye mula stabil but still koma


sedih n sebak still agy rse..rse nak sgt pegi tgk dye..tp jauh..x dpt nk pegi lg buat mse skrg...


nie  antra comment2 kwn2 aku lagi:


hari nie qimie br je wat xray kt kepale..result x kuar lg..hopefully everything is fine..qimie tabah..


info ter baru kaki qimie telah selamat dikebumikan pagi tadi.


mengikut jiran kimi..kimi dh mule sedar ckit2..ade air mate n someting..mungkin die dpt rase kesakitan tu kot..qimie tabah..ckit je lg..


tadi ktorg gi, qimie mcm ditidurkan~ coz maybee nk tahan sakit dia... but tadi nmpak dia kuat n stabil , bila me n imey ckp ngan dia nmpak mcm tangan dia ada reflex so mcm a good sign yg dia dgr, hopefully dia akan bertambah okay ~ doakan tuk dia. isnin ni pun maybe nk gi again, tgk dia camne.


Alhamdulillah, info terbaru, brain scan qimie turns out fine, just ade sikit bleeding but dah ok..


qimie nie sgt2 gila bola..dye minat gile liverpool..bru je bbrpe hari sblm dye excident aku ngn syirain contact ngn dye sbb dye offer nk tlg belikan tiket liverpool vs msia julai nnti..time tu dye smngat giler.excited sgt2 nk jumpe idola dye..siap dpt training pass agy..tp skrg da jd cmnie buat aku sebak sgt..cmne bile dye tahu dye da x dpt nk main bola lagi da??camne dye rse bile bnde yg dye gila2 tu dye da x leh buat??kesiannye nasib dye...


tp pape pun,alhamdulillah la skrg condition dye pun da stabil..rmai sgt2 yg bagi support kat dye..even lecturer sndiri pun cmtu gak..bdk2 archi senior2 n junior2 pun bnyk bg support..dye baik ngn smua org sbb tu rmai sgt yg concern psal dye..aku doakan semoga dye tabah n kuat semangat untuk trime takdir nie..insyaallah aku akn pegi melawat dye nanti...smoge kau cpt sembuh qimie..kteorg 1 studio akn salu doa kat kau n akn bg semangat utk kau..moge kau kuat utk mhadapi hari2 akn dtg:(


nie video yg kwn aku buat khas utk qimie..sedih bile tgk balik keadaan dye sblum dye excident:'(




YOU'LL NEVER WALK ALONE!!:'(






Dan Allah Ta’ala berfirman:
وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ
“Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menguji kalian agar Kami mengetahui orang-orang yang berjihad dan bersabar diantara kalian.” (Muhammad:31)



2 comments: