Monday 4 July 2011

kerana lelaki


kite slalu kan dgr pempuan gaduh sbb sorg laki??

aku rse perempuan tak perlu nak gaduh semata2 kerana seorang lelaki...masing2 jage maruah masing2..tak payah nak gaduh2,maki2..da la same2 perempuan...tak elok sgt2 org tgk..apetah lagi klau da siap tulis kat fb or blog..mungkin kite x sedar benda tu sbnarnye da buat kite malukan diri kite sendiri..yela kan..perkataan n perbuatan tu la yg mencerminkan kite sape kan..so aku rse x perlu lah nak gaduh sbb lelaki..lagi2 utk laki miang yg belum tentu dye nak kat korang..kau je yg sibok2 nk gaduh pasal mamat tu,ntah2 mamat tu sje je nk try kau..jgn smpai kau terlebih prasan sudah la..nanti x pasal2 kau yg tluke..tu je la aku nak ckp..

so kite same2 la ingatkan diri kite smua..aku pun ingtkan diri aku gak..smua org x perfect.tp smua org ade maruah..jgn la kite gaduh2 smpai jatuhkan maruah sendiri..lelaki x kan pandang pun klau perempuan mulut cam cibai..maksud aku yg betul2 lelaki la..bkn buaya darat..klau btol laki tu nak kat kau,kau just cukup perlu bersyukur dgn ape yg Allah dah kasi kat kau..x perlu nk tnjuk2 smpai nak maki org lain..nak cite mcm2...kdg2 berdiam diri tu lagi bagus..sbb lg bnyk kite ckp,lagi bnyk klemahan kite org nampak..kepada smua perempuan2,jgn la kite jd bodoh kerana lelaki yg ntah pape..nanti hampeh pun takde..dapat malu ade la...


tu jela pempuan..klau gaduh je msti main tarik2 rambut..aku tarik rambut kau,kau tarik rambut aku...


kalau yg kuat sikit tu mungkin la dye bleh trajang cmnie..mungkin jela...wachaaaa!!!!

pastu........nangis!


taknak camtu..taknak.....taknak nangis2 oke..hehe..

p/s:so moral of the story,jgn cari pasal n jge mulut masing..ouh paling penting,MARUAH!jage la maruah seorang perempuan...same2 kite renungkan:)




2 comments:

  1. okayh xde gado2 da pon...cm klakar je kan

    ReplyDelete
  2. hahaha..org pertama komen!good2:)

    ReplyDelete