Tuesday 16 August 2011

bila manusia ikutkan hati..

hari nie aku rse sgt2 sedih,kcewa,makan hati dgn kate2 seorang hamba Allah nie..aku x pnh habis fikir mcm mane la tergamaknye dye melontarkan kate2 penghinaan,kate2 kesat kpd org yg slame nie sygkan dye mcm nyawa sndiri.jge dye siang mlm..tp di sebabkan 1 masalah kecil,dye sggup hina maki org..masyaAllah..aku sgt sedih bile dye fitnah,dye lepaskan kate2 tanpe lgsg bfikir perasaan org yg sygkan dye..hina sgguh manusia tu..

x de insan yg sempurna dlm dunia nie..kau kne la sedar.diri sndiri pun x sempurna apetah lagi nk menghukum manusia lain dgn kate2 kesat tu..tergamaknye kau manusia..andai ade salah,bincang la elok..x perlu nk baran x tentu pasal..tak perlu nak tunjuk kau hebat..mmg luaran kau hebat,kau bleh blagak yg kau berkuase,tp dlman kau??dalaman kau lemah.kau ikut nafsu syaitan..ntah la dari mne dtgnye syaitan bln2 puase nie..stahu aku smua syaitan dan iblis di rantai..

astagfirullahalazim....sedarlah wahai manusia...kau x layak nk judge org dgn penghinaan kau..kau bkn sape2 pun utk layak ckp camtu..kau kne sedar diri kau sape..klau kau rse da cukup hebat,aku kesian sgt2 ngn kau..fikirlah perasaan org yg slame nie da jge kau,bersusah payah demi kau,yg terlalu sayangkan kau spnuh hati dye ttibe hari nie kau hina maki dye bile kau rse dye bersalah..patut ke??mana adab kau??mane keperibadian kau??jgn sombong dan ego lah!Allah tu maha adil..klau kau hina maki org,same la cam kau da buke aib diri kau sndiri..aku sgt2 kecewa..kecik sgt2 hati dgr ape yg kluar dr mulut kau..doa org yg di fitnah,dizalimi tu sgt2 la diterima Allah..lagi2 
org yg tgh berpuase..smoge kau diberi rahmat dan hidayah olehNya..aku x sanggup nk berdepan dgn penghinaan dan ego kau...tp sbgai hambe Allah,aku maafkan kau..sape lah aku nk hukum kau.sdgkan nabi pun memaafkan umatnye nie kan plak kite manusia yg penuh dgn dosa..

maafkan aku sbb terpakse luahkan bende nie..at least aku dpt lepaskan skit beban yg aku rse..bkn utk memalukan or mengaibkan sesiape..tp juz nak share utk sme2 kite renungkan bersame..

p/s:peringatan utk diri aku sndiri dan smua manusia kat dunia nie..

No comments:

Post a Comment